Honda Montesa 2014

2. december 2013

i Nyheder

Montesa 4RT

Montesa 4RT

Så er Danmarks første Honda Montesa 4RT landet og testet. Forgangende weekend var der test af cyklen i Hårup Trial Resort, hvor der var god fremmøde og sjov træning.

Honda proklamerede i sommer at nu kom der nyt, det var dog lidt skuffende da de så fremviste cyklen til sidste VM. Set udefra var det næsten det samme, men Montesa’s forklaring var at der var væsentlige ændringer på motor. Affjedring var ændret til lidt mere moderne brug og så havde de lavet et system så cyklen ikke motorbremser som en vanlig 4t motor.

Nu er cyklen testet, alle var enige om at cyklen så meget flot ud og at det er kvalitet, alt er lavet 100%. Flere som prøvede var meget tilfredse og kunne sagtens mærke forskel fra de ældre modeller, andre kunne jo ikke se den store forskel og var derfor sikker på, at det var som det plejede.

De som er vandt til at køre 2t skal lige vænne sig til 4t, dette gør man jo ikke på 5 min. Jeg har, som alle ved, kørt meget 4RT og det var tydligt for mig, at de har arbejdet med motor, cyklen kører ekstrem jævnt og alt efter hvor hurtigt du drejer håndtaget er den med, også ved høje omdrejninger hvor 2t flader ud.

Montesa 4RT Repsol

Montesa 4RT Repsol

Dan Jørgensen som jo er frisk på noget nyt, har nu fået cyklen med hjem til test, han fik i Hårup lidt info om hvordan en RT skal køres og han var efter lidt tilvænning ved at finde sig tilrette.

Samme pris som en 2t:

Prisen er på den nye model reduceret på standart udgaven så den faktisk ikke koster mere end en 2t maskine. Pris reduktionen skyldes at standarten ikke kommer med Showa  fork, men i stedet TECH fork som sidder på både JTG, GG, Sherco, altså kan det jo ikke være helt skidt :0). Bag er cyklen født med RV16 dæmper.

Repsol udgaven holder ca. samme pris som tidligere, her får man så hele pakken med Showa for og bag, og så de vanlige Repsol farver.

Bestiller du i 2014 en ny Honda Montesa 4RT garanterer vi 100% for produktet ved at stå 100% for service og garanti på cyklen, hvis du har problemer. Du skal skifte olie og oliefilter, vedligeholde link og lejer med fedt, får cyklen en defekt ud over normalt slid og mislighold vil det blive rette UB hos Trialaction, vi taler altså om gearkasse, kobling, kickstarter, cylinder mm. i 1 år.

Pris Montesa 4RT 260cc standart. Kr. 51.000,- inkl. moms.

Pris Montesa 4RT 260cc Repsol.    Kr. 62.000,- inkl. moms.

Begge modeller impoteres med lysanlæg så de kan indregistres, der medfølger race kit i prisen.

Her lidt billeder fra en god dag:


Copyright © 2013 - TrialAction.dk. Designet af: René Sejling